تظاهرات نورولوژی و کرونا

همه چیز درباره نورولوژی و کرونا

تظاهرات نورولوژی و کرونا. عوارض عروق مغزی در جمعیت سالمند بیشتر است. ممکن است اولین علامت به صورت عدم کنترل تشنج باشد. ممکن است آلزایمر و پارکینسون از عوارض طولانی مدت در جمعیت سالمند باشد. عوارض بیماریهای عروق مغز ناشی از کرونا (نورولوژی و کرونا)شامل بیماری حاد عروق مغزی، آنسفالیت و سندرم گیلن باره است. میزان بروز استروک ایسکمیک با بیماری کرونا افزایش یافته است. Time Golden درمان استروک ایسکمیک چهار و نیم ساعت است. سندرم گیلن باره بعد از ابتلا به کووید دیده شده است. میالژی یافته شایعی است. به ادامه این مقاله درباره نورولوژی و کرونا توجه کنید.

نورولوژی و کرونا

در ادامه بیشتر درباره تظاهرات نورولوژی و کرونا می خوانیم.ارتباط بین کووید و بروز میاستنی گراویس دیده شده است. ارتباط بین کووید و بروز سندرم میلر فیشر دیده شده است. اختلال بویایی ارتباطی با شدت بیماری کرونا ندارد. اختلال چشایی ارتباطی با شدت بیماری کرونا ندارد. درگیری اعصاب کرانیال در بیماری کرونا دیده نمیشود. بهترین زمان برای جمع آوری نمونه ویروس از دستگاه تنفسی فوقانی حین شروع علائم است. در بیماران مشکوک به کرونا که فوت شده اند بهترین نمونه جهت تشخیص ریه است. تستهای تشخیص سریع کرونا از مثبت کاذب بالا، حساسیت پایین و اختصاصیت بالا دارند.

شایعترین تظاهر گوارشی بیماری کرونا بی اشتهایی است. سایر تظاهرات گوارشی مبتلایان به کووید شامل ترومبوز ورید پورت، ایسکمی مزانتر و کله سیستیت است. در فیزیوتراپی قفسه سینه بیماران کووید تنفسهای آرام و عمیق توصیه میشود. حرکت دادن بیمار، پوزیشن دادن بیمار و تنفسهای عمیق با مکث تنفسی در بهبود افزایش حجم ریه موثر هستند. سنگاپور، نیوزیلند و ویتنام از کشورهای موفق در زمینه کنترل پاندمی کرونا می باشد در حالی که ژاپن، هند و ایران موفق به کنترل پاندمی کرونا نگردیده اند.

کرونا و درد

پس از پاندمی کرونا درب بسیاری از کلینیک ها از جمله کلینیک درد به روی مردم بسته شد )جهت محافظت بیماران و کارکنان سلامت از Exposure.) یکی از وظایف مدیریت درد در طی کووید جلوگیری از ورود آنها به اورژانس بود. بیماران مشکوک به کووید جزء سطح دوم بیماران سرپایی کلینیک درد طبقه بندی میشوند. بهترین دارو جهت کنترل درد خفیف تا متوسط در مبتلایان کووید استامینوفن و مخدر ارجح در کنترل دردهای متوسط تا شدید در پاندمی کرونا بوپرنورفین است.

نورولوژی و کرونا

در کنترل درد در بیماران مشکوک به کووید از مرفین، فنتانیل و اکسی کدون اجتناب می شود. NSAIDها توانایی خوبی در کنترل طوفان سیتوکینین ندارند. بیماران با درد مزمن استعداد بیشتری به کووید دارند )به دلیل سن بالا و بیماری همراه(. Patch های مخدر پوستی در صورت تب میتوانند سبب مسمومیت شوند. تزریق اپیدورال دگزامتازون برای بی دردی اثر کمی روی سیستم ایمنی دارد. در افراد دارای گروه خونی A احتمال ابتال به کووید کمتر اما احتمال آسیب به ارگانها بیشتر است. در افراد دارای گروه خونی O احتمال ابتال به کووید بیشتر اما هم احتمال آسیب به ارگانها کمتر است.

جهت درمان بیماری های مغز و اعصاب به کلینیک دکتر معروفی مراجعه کنید.