“این کمردرد لعنتی!”

آیا کمردرد روزانه صبرتان را لبریز کرده است؟

کمردرد  شایع و مزاحم ! قطع به یقین شما هم در طول زندگی خود بارها کمر درد را به دلایل مختلف تجربه کرده اید. با توجه به تحقیقات بعد از سرما خوردگی کمردرد شایع ترین بیماری است که مردم برای آن به پزشک مراجعه می کنند.

اما علت این درد های نابهنگام چه چیزی می تواند باشد؟ آیا نیازی به مراجعه به پزشک هست؟ آیا با هر دردی در قسمت فوقانی کمر باید نگران شد؟ جواب خود را در ادامه این مقاله بیابید.

کمردرد

یک اختلال سیستماتیک یا بیماری جدی؟

اول از همه بدانید که حداقل ۸۰ درصد انسان ها در طول زندگی خود کمر درد را تجربه کرده اند. حالا ریشه یابی علت آن تا حدودی برای خودتان می تواند قابل تشخیص باشد. چون در بیشتر موارد خودتان علت به وجود آمدن آن را میدانید.

مثلا آسیب‌هایی همچون رگ به رگ شدن با پیچ خوردن عضله، کشیدگی  ناگهانی، فرم غلط بدن در هنگام بلند کردن یک جسم سنگین یا غیر صحیح نشستن طولانی هنگام کار همه می‌توانند باعث ایجاد این تجربه‌ی دردناک شوند.

شاید این درد به دلیل افزایش سن و به واسطه تغییراتی باشد که در بدن در حال رخ دادن است. در برخی از خانم ها کمر درد به علت عادت ماهیانه نیز در قسمت فوقانی کمر رخ می دهد که به دلیل انقباضات رحمی بروز می کند.

تا اینجا گوشه ای از علل کمر درد های سطحی و موقت بیان شد. اما هرچه کمردرد شما زمان

بیشتری طول بکشد و تا خوب شود میتواند  نشانه بیماری های بدتری می

باشد.

و اما نشانه های بیماری های جدی

کمردرد

همیشه هم مثبت فکر کردن خوب نیست.

علائم درد های خود را جدی بگیرید و دائم خود را بررسی کنید. اگر درد غیر معمولی دارید نشان دهنده هشدار بدنتان به شما است. کمردرد می‌تواند نشانه ی آرتروز و یا بسیاری از مشکلات دیگر باشد.احتمال دارد پس از انجام معاینات پزشکی مشخص ‌شود که علت کمردرد در واقع انتشار سرطان از یک نقطه دیگر بدن مثل پروستات و تخمدان و… باشد.

علل خطرناک کمر درد

بیماری التهابی لگن

این بیماری نوعی عفونت است که از بیماری های مقاربتی ناشی می شود.  فردی که مبتلا به  بیماری مقاربتی مانند سوزاک یا کلامیدیا  شده عفونت به رحم ، تخمدان ها یا لوله های فالوپ گسترش می یابد و می تواند همراه با علایم زیر باشد:

تب و لرز

ادرار دردناک

ترشحات واژینال غیر معمول یا ناخوشایند

درد هنگام رابطه جنسی

اگر علایم ذکر شده را دارید سریع به پزشک مراجعه کنید. خطر عفونت های لگنی بروز مشکلات باروری و حاملگی خارج رحمی را افزایش می دهد. بنابراین درمان به موقع می تواند از بروز این خطرات جلوگیری کند.

تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی زمانی رخ می دهد که ستون فقرات بیمار باریک می شود و فشار بر طناب نخاعی  آورده و نخاع را فشار می دهد. این بیماری اغلب به خاطر تخریب دیسک های بین مهره ها است.

فشار بر روی اعصاب نخاع علائمی نظیر بی حسی، درد و ضعف را ایجاد می کند. ممکن است این علائم را در هر جایی در بدنتان حس کنید. بسیاری از افرادی که مبتلا به تنگی کانال نخاعی هستند در هنگام ایستادن یا پیاده روی، علائمشان تشدید می شود.این بیماری در بین افرادی که بالای ۵۰ یا ۶۰ سال را دارند رخ می دهد.

بیماری تنگی کانال نخاعی را می توان با نرمش ها و سایر روش های خانگی تا حدودی کنترل کرد اما بی شک بهترین و ماندگار ترین شیوه درمان عمل  جراحی ستون

مهره است.

کمر درد می تواند به علت بروز بیماری های زیر نیز باشد :

فتق دیسک کمر

عفونت ستون فقرات

عفونت کلیوی

سیاتیک

التهاب مفاصل

سرطان طناب نخاعی

علایم کمردرد های هشدار دهنده

کمردرد

به طور قطع شما نمیتوانید به درستی پزشک علت کمر دردتان را ریشه یابی کنید. اما اگر کمر دردتان با علایم زیر همراه بود سریعا وقت ویزیت از پزشک متخصص بگیرید: